|
|
Aplikace Na této stránce jsou uvedeny základní informace jak se Ultraseal aplikuje. Aplikované množství závisí na velikosti pneumatiky a na tom, zda je určeno převážně pro rychlou jízdu na silnici nebo pro jízdy jak na silnici, tak v terénu či hlavně pro extrémní zatížení v terénu. Podle typu provozu se také určuje příslušná verze Ultrasealu. Pro úplné informace o zavádění a aplikačních množstvích využijte naší Instalační příručky a Aplikační tabulky, které jsou součástí dodávky Ultrasealu a jsou dostupné u všech prodejců.
ZAVÁDĚNÍ
ULTRASEALU ·
POSTUPY Ultraseal se aplikuje skrz těleso ventilku pneumatiky pomocí speciálně zkonstruovaného vzduchotěsného nástroje na odstraňování kužele ventilku. Tento pohodlný „Odstraňovač kužele ventilku“ (součást pumpy, viz. produkt 3) umožňuje zavést Ultraseal bez nutnosti vypouštění pneumatik. Použití odstraňovače má obrovské výhody – jakékoliv vozidlo může projít údržbou, kdekoliv se nachází, není nutné brát toto zařízení kvůli údržbě do garáže. U pneumatiky průměrného osobního vozu nebo lehkého nákladního automobilu vyžaduje zavádění přibližně dvě minuty a u velkých nákladních automobilů a jiných zařízení 5 minut. Po zavedení Ultrasealu vždy do pneumatiky foukněte malé množství vzduchu, abyste pročistili kužel ventilku před tím, než odečtete hodnotu tlaku. ·
OBECNÉ
POKYNY
Množství Ultrasealu uvedené
v aplikačních tabulkách bylo vypočítáno tak, aby zajistilo náležité
pokrytí pneumatiky. Je naprosto nutné, aby bylo do pneumatiky zavedeno vždy
nejméně průměrné množství pro silniční provoz. Průměrné množství
pro silniční provoz je považováno za naprosté minimum. Každá velikost
pneumatiky vyžaduje minimální množství Ultrasealu, aby tento prostředek
mohl zajistit úplné pokrytí pneumatiky zaručující náležitou pružnost a
spolehlivost získanou díky Ultrasealu, který prodlužuje životnost
pneumatiky a utěsňuje ji. Pokud se budete držet pokynů dodaných společně s ruční hustící soupravou č. 3610-46, umožní vám to zavádět náležitý počet jednotek Ultrasealu do plně nahuštěné pneumatiky bez potřeby pneumatiku vypouštět. Jeden plný záběr hustilky dodá devět jednotek. Táhlo hustilky je označeno po jednotkových krocích, takže lze zvolit méně než devět jednotek pomocí posuvné zarážky na táhle a nastavit požadované množství. Jednotka = obsah jedné unce = 29 ml . Na jeden záběr plný záběr tedy pumpa dodá 261 ml (9 jednotek). To je množství potřebné např. pro typickou pneumatiku osobního auta, pro silniční použití. Typická nákladní pneumatika 11,00 X 22,5 v silničním provozu na nákladním voze nebo u autobusu vyžaduje 38 jednotek (1,1 litru), což budou 4 plné záběry (36 jednotek) plus dvě jednotky. ·
PRŮMĚRNÝ
SILNIČNÍ PROVOZ
Toto aplikační množství je určeno
pro vozidla pohybující se vysokými rychlostmi a zařízení, které se používá
na silnicích. Pro toto použití byl Ultraseal vypočítán tak, aby
optimalizoval bezpečnost při vysoké rychlosti a poskytoval ochranu po celou
dobu životnosti běhounu pneumatiky. ·
VYVÁŽENÝ
PROVOZ NA SILNICÍCH I MIMO NĚ (ON/OFF ROAD)
Toto aplikační množství je určeno
pro zařízení, které se používá na silnicích i mimo ně nebo které se
nachází v oblasti, kde je vystaveno zvýšenému riziku píchnutí. Toto
zvýšené množství tvoří dodatečnou rezervu, která zajistí opravu mnoha
dalších děr. Příklady: stavební vozidla, lovecká vozidla, vozidla průzkumných
týmů, údržbářská vozidla, golfové vozíky, sekačky na trávu atd. atd. ·
EXTRÉMNÍ
PROVOZ MIMO SILNICE
Toto aplikační množství je určeno
pro zařízení, které je neustále mimo vozovky a po kterém se požaduje, aby
plně odvedlo svou práci. Když dojde k píchnutí pneumatiky, znamená
prostoj velké výdaje. Další význam spočívá v dodatečné životnosti,
kterou Ultraseal zajišťuje tím, že chrání pláště pro dodatečné
protektorovací cykly a zpomaluje suchou hnilobu. Příklad: srovnávače,
traktory, bagry, popelářské vozy, zametací vozy, sklápěčkové vozy, důlní
zařízení atd. atd. ·
ZVLÁŠTNÍ
SITUACE
Před zavedením Ultrasealu se
doporučuje prohlédnout, zda vnější povrch pneumatik nejeví známky stárnutí,
napínání nebo stávajícího poškození. Pokud mají pneumatiky dostatečný
vzorek a považujete je za dobré, potom pokračujte v zavádění. V každém
vozovém parku jsou používány pneumatiky a protektorované pláště, které
již jsou předčasně zestárlé a jeví počáteční známky suché hniloby.
Tyto pláště absorbují více Ultrasealu než normální plášť a bude třeba
zvýšit aplikační množství. Obecným základním pravidlem je přidat u
sporných plášťů dodatečných 10 % potřebné dávky. Aplikační
množství bylo vypočítáno technickým personálem společnosti Ultraseal
International, Inc. a zajistí rovnoměrné tixotropní pokrytí celého vnitřního
povrchu pneumatiky. Použití množství nižšího než doporučeného zabrání
řádnému fungování Ultrasealu. Aplikační
tabulky uvádějí množství Ultrasealu, které má být aplikováno na
pneumatiku jakékoliv velikosti, a to po „jednotkových“ krocích. Táhlo
hustilky s kladným výtlakem od společnosti Ultraseal je označeno po „jednotkových“
krocích, což poskytuje možnost použít přesně to množství, které je
zapotřebí pro danou velikost pneumatiky nebo ráfku. ·
Sloupec
SILNICE je minimální množství Ultrasealu, které je v provozu zapotřebí. ·
Sloupec
NA VOZOVCE I MIMO je vypočítán pro dodatečnou zátěž. Díky zvýšení
rezervy vydrží pneumatika mnoho dalších píchnutí nad rámec toho, co je
považováno za normální zátěž. ·
Sloupec
OTR je určen pro extrémní zátěž a má bát používán u pneumatik, které
během své doby životnosti mnohokrát píchnou.
|
Kontakt/Contact: Consygen CZ s.r.o., Opletalova 37, Praha 1, 110 00, Czech Republic,Tel: (420)-2-2421-2073 Tel/Fax: (420)-2-22895-216, e-mail: nepichnu@ultraseal.cz , consygen@consygen.czwww.ultraseal.cz
www.consygen.cz
Copyright © 2002 Consygen CZ s.r.o. |